תוכנית עסקית לבית קפה

כשם שמדינת ישראל מצטיינת ביכולות הקולינריות של מסעדני הארץ, כך גם נהנית תרבות הבילוי הישראלית מקפה איכותי ברמה בינלאומית. בתי הקפה בארץ הפכו לנתח משמעותי בעולם הבילוי והיום הם מתחרים במסעדות ובברים על אותם לקוחות. ניתן למצוא בתי קפה מסוגננים באווירת בוטיק אירופאית, בתי קפה עממיים, וכן רשתות קפה גדולות עם סניפי הזכיינות הרבים שלהן. הסניפים פתוחים עד שעות מאוחרות עם תפריטים משתנים לבוקר, צוהריים וערב, ומחזיקים תפריטי מנות מגוונים ותפריטי אלכוהול.

תוכנית עסקית לבית קפה
למען האמת, בית קפה מצליח הוא לא דבר שניתן לתפוס כמובן מאליו. המבנים הארגוניים של בתי קפה דומים מאד למבנים של מסעדות, והמודלים הכלכליים זהים כמעט לחלוטין. כאשר מדובר בבתי קפה בהגשה לשולחן, להבדיל מדלפקים בשירות עצמי, קשה מאד להבדיל בין בית קפה למסעדה. מאידך, בתי קפה מתמודדים עם ממוצע סועד נמוך יותר וחייבים מחזורי הושבה רבים מדי יום כדי להתקיים. באופן דומה, גם שכר הטיפים של צוות העובדים נמוך יותר ותחלופת העובדים גבוהה. עם זאת, ישנם לא מעט בתי קפה מצליחים שמשתמשים ביועצים ארגוניים כדי לבנות תוכניות עסקיות רווחיות. בסיוע של ייעוץ מקצועי, בתי קפה מצליחים לייצר גמישות בתפריט ובאווירה ומתאימים את עצמם לחוויות בילוי שונות בשעות השונות של היום. בנוסף, מכווינים היועצים לעבודה נכונה אל מול צוותי העובדים שמטרתה להאט את קצב התחלופה ולאפשר את בנייתו של צוות מקצועי ושירותי יותר. לדוגמה, צמצום הצוות וסידור שעות העבודה יכולה לייצר את האפקט הרצוי.
ייעוץ עסקי וארגוני
פלאן B היא חברת ייעוץ עסקי שהוקמה בשנת 2006 במטרה להכווין עסקים קטנים ובינוניים להצלחה. תוכנית עסקית לבית קפה נבנית בשיתוף של יועצי פלאן B יחד עם החזון של בעלי העסקים.